Yhdistyksemme

Yhdistys on perustettu 4.10.1994. Jäseniä on useissa lapin kunnissa, Ranua, Kittilä, Sodankylä, Inari, Enontekiö - suurin osa jäsenistä asuu Rovaniemellä.

Rovaniemen keliakiayhdistys valvoo ja edistää keliaakikkojen hyvinvointia omalla alueellaan sekä toimii paikallisten keliaakikkojen ja heidän läheistensä tukena. Seuraamme myös gluteenittomien tuotteiden saatavuutta alueellamme.

Järjestämme jäsentapaamisia, leivonta- ja ruuanlaittoiltoja yhdessä Marttojen kanssa, tapahtumia keliakiaviikolla, vertaistukitoimintaa ja toki myös virkistystoimintaa.

Toimimme myös paljon yhteistyössä eri potilasjärjestöjen kanssa. YHTEISTYÖ ON VOIMAA!

Voit rohkeasti ehdottaa omia ideoitasi tapahtumiksemme.

Yhdistys toivoisi saavansa kokoon lapsivanhempi ryhmän, joka perehtyisi nimenomaan lapsikeliaakikoihin ja heidän oloihinsa. Tapahtumien järjestäminen eri ikäisille lapsille/nuorille.

Yhdistyksemme hallitus kävi jouluna 2018 tervehtimässä Joulupukkia